فروش دوربین مداربسته

پخش و نصب سیستم های مداربسته

فروش دوربین مداربسته

پخش و نصب سیستم های مداربسته

دوربین مداربسته مینیاتوری چیست ؟

دوربین های مداربسته مینیاتوری (Miniature CCTV camera) دسته از دوربین های مداربسته هستند که معمولا برای کاربردهای خاص با توجه به اندازه شان مورد استفاده قرار می گیرند.

موضوعات [نمایش]

مهمترین مشخصه های دوربین های مینیاتوری
مهمترین مشخصه دوربین های مینیاتوری اندازه کوچک آنهاست. کاربرد اصلی این دوربین ها با توجه به این مشخصه در موارد زیر است:

به عنوان  در محیطهایی که ترجیح می دهید دوربین مداربسته در دید مستقیم نباشد.
به عنوان دوربین مداربسته  مخفی در محیطهایی که فضای کافی برای نصب دوربین مداربسته حرفه ای وجود ندارد.
به عنوان دوربین ارزان قیمت در مکانهایی که بودجه کافی برای نصب دوربین مداربسته حرفه ای وجود ندارد.
استفاده از دوربینهای مینیاتوری به عنوان دوربین مخفی رایج ترین کاربرد این دوربین هاست. البته از این دوربین های با توجه به اندازه کوچک به صورت گسترده ای در دستگاه های ATM هم استفاده می شوند. در صورتی که به دنبال دوربین ارزان هستید استفاده از دوربین مینیاتوری را توصیه نمی کنیم. گرچه این دوربین ها در قیمت های خیلی پایین هم قابل خرید هستند اما کیفیت تصویر آنها معمولا خیلی بالا نیست.

اخطار: استفاده از دوربین های مداربسته به صورت دوربین مخفی تعقیب قضایی دارد. پس پیش از انجام این کار در رابطه با عواقب آن تحقیق کنید و در صورت نیاز مجوزهای لازم را دریافت کنید.

مشخصه های فنی دوربین های میناتوری
دوربین مداربسته کوچک

دوربین های مداربسته مینیاتوری معمولا کیفیت تصویر خیلی بالایی ندارند. با توجه به محدودیت اندازه دوربین، طبیعتا نمی توان فضا کافی برای قرار دارد یک چیپ تصویر قدرتمند را برای دوربین فراهم کرد. البته تکنولوژی این دوربین ها هم در حال گسترش است اما به صورت کلی کیفیت این دوربین ها از دوربین ها عادی کمتر است.

از نظر طول عمر، باید به نگهداری دوربین های مینیاتوری دقت بیشتری کرد. این دوربین ها معمولا فضای کافی برای جابه جایی هوا و خنک شدن را درون قاب دوربین ندارند. پس استفاده از آنها در محیطهای گرم اصلا توصیه نمی شود. سعی کنید در زمان نصب به دمای محیط نصب توجه بالایی داشته باشید.

گرچه دوربین های مینیاتوری ممکن است با دید در شب IR هم تولید شوند. اما دید در شب آنها معمولا خیلی ضعیف است. چیپ های تصویر این دوربین ها هم حساسیت کافی برای تولید یک تصویر با کیفیت در نور کم را ندارد. بهتر است برای گرفتن بهترین تصویر نور محیط را افزایش دهید.

در گذشته هم دوربین های مینیاتوری آنالوگ بودند، چراکه امکان قراردادن چیپ های تبدیل و تبادل اطلاعات دوربین های شبکه در آن فضای کوچک وجود ندارد. اما با پیشرفت تکنولوژی دوربین های مینیاتوری تحت شبکه هم ساخته شدند.

آیا وسیله ای برای شناسایی دوربین های مینیاتوری هست؟
بله، انواع متفاوتی از تشخیص دهندگان سیگنال و تجهیزات الکتریکی امکان تشخیص فعالیت دوربین های مداربسته را دارند. اما این تجهیزات معمولا به عنوان تجهیزات امنیتی خاص طبقه بندی می شوند و دسترسی به آنها برای مردم عادی سخت خواهد بود.